Господа мотолюбители, в связи с участившимися вопросами по поводу необходимости регистрации скутеров, дабы провести небольшой юридический ликбез, предагаю Вашему вниманию краткий нормативный сборник по вопросам эксплуатаии скутеров (с коментариеми).
Краткое содержание:
1. Термины
2. Чё нельзя водителям мопедов
3. Регистрация в ГАИ
4. Взнос в ПФУ
5. Водительское удостоверение
6. Технический осмотр
7. Налоги
8. Страховка
1. Термины
Выписка из Правил дорожного движения, утверждённых Постановлением КМУ №1306 от 10.10.2001г.
П.1.10. - «…механічний транспортний засіб — транспортний засіб, що приводиться в рух з допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми (крім транспортних засобів, робочий об’єм двигуна яких не перевищує 50 куб. см), а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт;…»
- «…мопед — двоколісний транспортний засіб, що має двигун з робочим об’ємом до 50 куб.см;…»
- «…мотоцикл — двоколісний механічний транспортний засіб з боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об’ємом 50 куб.см і більше. До мотоциклів прирівнюються моторолери, мотоколяски, триколісні та інші механічні транспортні засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг;…»
Тобто, все скутеры, имеющие объём больше 49,9 см.куб являются мотоциклами, а не мопедами (согласно правил Дорожного движения). Все остальные даже к транпортным средствам не относятся и называются словом «мопэд».
2. Чё нельзя водителям мопедов
Итак, господа, водители мопедов (и я в том числе) мы можем вздохнуть с облегчением и выезжать на улицу без номерных знаков, но тут следут запомнить:
«…6.7. Водіям мопедів і велосипедів забороняється:
а) керувати мопедом або велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з неувімкненою фарою і заднім ліхтарем на мопеді чи без світлоповертачів на велосипеді;
б) рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд є велосипедна доріжка;
в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
г) під час руху триматися за інший транспортний засіб;
ґ) їздити не тримаючись за руль та знімати ноги з педалей (підніжок);
д) перевозити пасажирів на велосипеді, за винятком дітей до 7 років, на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками;
е) буксирування мопедів і велосипедів;
є) буксирування причепа, не передбаченого для експлуатації з цими транспортними засобами.
6.8. Водії мопедів і велосипедів повинні виконувати вимоги інших пунктів цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу…»
Т.е. на водителей распространяются все Правила дорождного движения, в части не противоречащей п.6.7 ПДД, так что под пивом ездить нельзя даже на 49,9 см.куб!!!
Если у Вас мопед ( до 50 кубиков) дальше читать нету смысла, так как всё что будет написано дальше касаётся кубатурных скутеров.
Итак, Вы счатливый (пока счастливывый) владелец кубатуры, Вы в ГАИ идти не собираетесь, гос.номеров на скутере нету (самое большое паливо!!!), водительского удостверения у Вас нету, медкомиссию Вы не проходили, страховку не получали, налоги не заплатитли, ТО не прошли (а таких большинство!!!) – значит избегайте гаишников, а лучше ездейте у себя во дворе, почему? – читайте и делайте выводы сами!!!
3. Регистрация в ГАИ
Внимательно читаем название нормативного акта – ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 7 вересня 1998 р. N 1388 «Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок», вспоминаем, что согласно Правил дорожного движения ваш железный конь оказывается не скутер, а мотоцикл!!! Ухты, так это про вас!!!
Итак, «…2. Ці Правила є обов’язковими для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов’язки та реалізують права цих власників у межах наданих їм повноважень.
3. Державна реєстрація транспортних засобів здійснюється органами Державтоінспекції МВС з метою контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів встановленим в Україні вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням вимог законодавства, що визначає порядок сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, використання транспортних засобів в умовах воєнного та надзвичайного стану, а також для забезпечення їх обліку та попередження протиправних дій щодо них…»
Т.е. на Вас распространяются все правила гос. регитстрации, получения гос. номеров как и на все отсальные транспортные средства!!! Ведь у Вас транспортное средство с объёмом двигателя 50 и более кубов!!!
Уже собрались в ГАИ? тогода помните, что «…27. Транспортні засоби, що належать фізичним особам, реєструються за місцем їх постійного або тимчасового проживання.За виникнення обставин, що перешкоджають реєстрації такого транспортного засобу за місцем проживання власника, як виняток, з дозволу керівника підрозділу ДАІ можлива їх реєстрація за місцем проживання родичів за їх письмовою згодою.» и ещё регистсрапция производится только при наличии документов, подтверждающих правомерность приобретения вашего железного друга. (т.е. если Вы купли скут «с рук», он раньше не ригистрировался, документов на него нет, то в ГАИ нету смысла суваться, равно как и небыло смысла брать такой скут!!!)
Итак, Вы купили скутер с объёмом двигателя 50 (не 49,9сс, а 50сс) и более кубов, запомните регистрация в 10-ти дневный срок со дня приобретения или таможенного оформления, поэтому неоставляйте это дело на потом!!!
«…7. Власники транспортних засобів — юридичні та фізичні особи або їх представники (далі — власники) зобов’язані зареєструвати їх протягом 10 діб після придбання або митного оформлення, чи тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Термін реєстрації може бути продовжено у разі неможливості власника транспортного засобу (хвороба, відрядження, інші поважні причини) вчасно її здійснити. Експлуатація транспортних засобів, не зареєстрованих у підрозділах ДАІ, а також без номерного знака “Транзит” забороняється…).
Незахотели регистрировать скут – бойтесь гаишников протокол приносящих!!! У вас на моцике нет номеров, значит нет рагисрации это видно даже самому слепому гаишнику!!! По звуку движка, иногода по внешнему виду, по спидометру, по номеру двигателя можно сказать, что это движок не 49 кубовый. Я знаю два случая когда ГайцЫ даже провдили экспертизу движков у типов, уверяющих, что у их макси-скутера 49,9 кубовый двигатель, а факт того, что на спидометре 140 км/ч гаишников волновать ваще не должен – «это модель такая и всё тут, чудо инженерной мысли, разгоняющая 49,9 см.куб до 140 км/ч!!!!, вон сбоку наклейка «50сс» Вы шо слепые!!!». Итак, «бравые ребята» при желанию могут быстро вычислить «нарушителей закона». Ребята помните гаишники не такие тупые как анекдоты про них, и Ваши наклейки «аля-50 кубов», даже замена приборной панели с указанием скорости «60» на все 100 % не избавит Вас от бдительного глаза стражей закона и лёгкой наживы!!!. Что за это будет - может денег попросят, а если нет, – для начала они быренько отбуксируют вас на штрафплощадку (ведь эксплуатация без регисрации запрещена) составят протокол, потом постановление, которое напраляют в суд, а тот выносит решение и присуждает Вам штраф в размере скольки-небудь необлдогаемых минимумов с доходов граждан. Поскльку штрафплощадка удовольствие дорогое, то в 90 случаев из 100 Вы рискуете стать ПЕШЕХОДОМ, т.к. стоянка может быть дороже скутера!!! Замечу, что скут поставят на штрафплощадку без суда (эксплуатация запрещается, т.е. доехать от гаишника до дому (а это тоже эаксплуатация) нельзя)!!! А потом вы уже можете подавать иски и отстаивать свои права, определённые законом, просить суд избавить вас от позора быть пешеходом и отдать железного многокубового любимца с наклейкой 50 сс… Однако наш суд - это вам самый гуманный суд в мире, всё будет по Закону, а по закону плати штраф, плати за нахождение на штрафплощадке, а уж потом бери мопед и ездий, если после этого деньги на бенз останутся (тот шо был в баке уже слили!)!!!
Пока таких случаев мало, но это лишь потому, что не было установки провести операцию «Мопед 2007» или чё нибудь подобное, а если такая установка будет? Учитывая то количесвто безномерных скутеров, детей ездюющих на 250 кубиков и ДТП с их участием - это точно будет рано или поздно, но обязательно будет!!! А как говорится: «хочешь мира – готовся к войне «si vis pasem – parabellum» !!! В любом случае ГАИ остановит, проверит, заметит нарушения в регистрации (т.е. её отсутсвие) - исход фиговый (штрафплощадка, штраф, ура я снова пешеход)!!!
Итак, панове, рееструйтесь!!! И помните 10 дней со дня приобретения или таможенного оформления скутера не больше!!!
4. Взнос в ПФУ
Хоть тут всё «слава богу!!!» в соответсвии с ЗУ «Об общеобязательном государвенном пенсионном страховании» взносы платят только владельцы лековых автомобилей. Значит Вам, господа скутеристы, в Пенсионный фонд платить не надо!!!
5. Водительское удостверение
Для управления скутером 50сс и более (мотоциклом по ПДД) необходимо водительское удостоверние категрории «А». Чё для этого нужно Вам подробно объяснят в ближайшей автошколе и останавливаться на этом нету смысмла. Если у вас нету водительского удостоверения, значит будут проблемы, я думаю расписывать их ненадо – неизбежный штраф и уникальная возможность постетить штрафплощадку!!!
6. Технический осмотр
В соответсвии с «Правилами проведення державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів»
«…3. Технічному огляду підлягають: 3.1. Легкові та вантажні автомобілі, мотоцикли, моторолери, причепи, напівпричепи організацій, а також громадян (у разі використання їх у комерційних цілях) — один раз на рік.
3.2. Автобуси, вантажні автомобілі, пристосовані для перевезення людей — два рази на рік, а у разі використання їх для надання послуг з перевезення пасажирів та спеціалізовані автомобілі для перевезення небезпечних вантажів — щокварталу. (Підпункт 3.2 пункту 3 в редакції Постанови КМ N 623 (623-2004-п) від 12.05.2004)
3.3. Легкові та вантажні автомобілі, мотоцикли, моторолери, причепи, напівпричепи індивідуальних власників (у разі використання їх для індивідуальних потреб) — один раз на два роки, зокрема:
у рік, який закінчується на непарну цифру, — автотранспортні засоби, остання цифра року випуску яких непарна;
у рік, який закінчується на парну цифру і нуль, — транспортні засоби, остання цифра року випуску яких парна або нуль.»
Т.е. ваш скутер с объёмом 50сс и более (вернее мотоцикл) подлежит обязательному прохзождению ТО, несоблюдение этого требования – штраф, снятие номера, возможность посетить штрафплощадку.
7. Налоги
В соответсвиии со ст.2 ЗУ «О налоге с собственников транспортных средств и других самоходных машин», объектом налогооболожения являются мотоциклы (включая мопеды) с объёмом 50 сс и выше, тоесть Выши скутеры!!!
Ставка налога:
мотоцикли (мопеди), велосипеди з двигуном (крім тих, що мають об'єм циліндра двигуна до 50 куб. см, - код 87 11 10 00 00) з об'ємом циліндрів двигуна:
до 500 куб. см - 3 грн. з 100 куб. см
від 501 до 800 куб. см - 5 грн. з 100 куб. см
від 801 куб. см і більше - 10 грн.з 100 куб. см
Оплата «…фізичними особами — перед реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд..»; Так шо у Вас есть шанс загреметь за неуплату налогов (административный штраф где-то 170 грн. на первый раз).
Сумма налога небольшая 150сс – 4,5 грн (одна невыпитая бутылка пива!!!), так что не жлобитесь выполняйте граждаский долг и пополняйте наш бюджет, без ваших 5-ти рублей он не обойдётся!!!
8. Страховка
Ну что тут можно сказать, раз у Вас мотоцикл (скутер 50сс и выше), а точнее даже даже транспортрное средство, то Вам необходимо иметь при себе полис автогражданки.
Выписка из Закона Украины № N 1961-IV от 01.07.2004 г. «Об обязательном страховании гражданской ответсвенности влаельцев транспортных средств»
Ст.1.«…1.5. наземні транспортні засоби (далі — транспортні засоби) - це пристрої, призначені для перевезення людей та/або вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів, які підлягають державній реєстрації та обліку в органах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України (далі — Державтоінспекція МВС України) та/або допущені до дорожнього руху, а також ввезені на митну територію України для тимчасового користування, зареєстровані в інших країнах;…»
Т.е. собственики всего того, что подлежит регистрации в ГАИ ( в том числе и скутеры с объёмом двигателя 50 см.куб. и выше) обязаны заключить договор страхования гражданской ответсвенности владельцев транспорных средств.
Ст.21 «…21.1. З урахуванням положень пункту 21.3 цієї статті забороняється експлуатація транспортного засобу на території України без поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, чинного на території України, або поліса (сертифіката) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, укладеного в іншій країні, з уповноваженою організацією з страхування цивільно-правової відповідальності якої МТСБУ уклало угоду про взаємне визнання договорів такого страхування.
Стосовно транспортних засобів, які не беруть участі в дорожньому русі, укладання договору страхування є необов’язковим.
Договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності має бути укладений протягом трьох робочих днів з дня державної реєстрації транспортного засобу…»
«…21.4. У разі експлуатації транспортного засобу на території України без наявності чинного поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, з урахуванням норм абзацу третього пункту 21.1 цієї статті, водій такого транспортного засобу несе відповідальність, встановлену законом…»
Т.е. если ГайцЫ вдруг поймут, что у Вас нет полиса, они быренько отбуксируют вас на штрафплощадку (ведь по закону дальнейшая эксплуатация запрещена). Судя по цене «ночлежки» эта самая элитная стоянка, неделя нахождения на которой стоит дороже некоторых мопедов!!! Кроме того впояють штрафец в размере скольки-небудь необлогаемых минимумов с доходов граждан и Вы радостный идёте (не едите!!!) домой пешком!!!. Перспектвка недуже!!! Страхуемося!!! Кстати страховка в 3-х дневный срок со дня регистрации в ГАИ, не опоздайте.
Ст 53. «…Посадові особи органів Державтоінспекції МВС України, що мають право здійснювати контроль за дотриманням правил дорожнього руху, перевіряють документи водія транспортного засобу, які підтверджують наявність чинного договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності…»
Т.е. ГайцЫ в любое время могут остановить и проверить наличие страхового полиса. О последствиях см. высше.
ВЫВОДЫ – …
а вот выводы делайте сами!!! стоит ли шутить с буквой Закона или нет, брать мопед (скутер до 50 сс) или мотцикл (скутер 50 сс и выше), в любом случае у Вас есть выбор, выбирайте, господа, и не дай Бог чтобы в этом выборе Вам помогла личная встреча с работниками ГАИ!!!
Ну вроде бы все, будут вопросы пишите на форум попробую ответить!!!
Удачи на дорогах и поменьше встреч с «друзьями» в кожанных штанах, полосатыми палками и БОЛЬШИМ карманом!!!
P.S. к сожалению наше законодательство, как сердце красавицы - склонно к измене и перемене, поэтому на тот момент когда Вы это читаете, всё может поменяться, хотя я думаю, что координальных изменений не будет!!!
Страница 1 из 1
регистрация скутеров законодательная база
Страница 1 из 1
Другие ответы в этой теме
#2
Отправлено 09 Июль 2007 - 16:35
Дуже зрозуміла оповідь. От якби ще би про митні документи, які супроводжують техніку щось подібне почитати.
Поделиться темой:
Страница 1 из 1